Semana da educación 2021

Por sexto ano consecutivo organizamos DE BALDE a nosa SEMANA DA EDUCACIÓN para que docentes, persoas educadoras en xeral e pais e nais en particular acudan a informarse e formarse en diferentes temáticas relacionadas coa educación. Participan conferenciantes que son grandes profesionais con experiencia na temática, nesta edición teremos con nós a Octavio Salazar, Almudena González, Marta Peirano e Alberto Soler. O título das xornadas é:

“Educar con emoción, aprender con paixón”

interprete-lingua-signos

A Semana da Educación será interpretada en LSE (Lengua de Signos Española).

“¿Queres un diploma de asistencia? Rexístrate!”

 

Faga clic no botón “Formulario de inscrición” e encha o formulario cos seus datos. As conferencias faranse a través de ZOOM, cando entre nas conferencias é necesario que indique o mesmo enderezo electrónico co que se inscribiu no formulario.

 

Pode asistir ás conferencias sen inscribirse, a inscrición é obrigatoria so no caso de que desexe obter o certificado.

Octavio Salazar

 

Defínese como egabrense, pai dun fillo de 18 anos, republicano, laico e xurista heterodoxo en “proceso de ser feminista”.

 

Conta cunha ampla actividade docente e investigadora:

– Catedrático de Dereito Constitucional da Universidade de Córdoba

– Responsable do Grupo de Investigación Democracia, Pluralismo e Cidadanía.

– Liñas de investigación: igualdade de xénero, diversidade cultural e relixiosa, participación, goberno local, novas masculinidades, dereitos LGTBI.

– Investigador principal do Proxecto de Investigación XERANDO UNHA INTERPRETACIÓN DO DEREITO EN CLAVE DE IGUALDADE DE XÉNERO, financiado polo Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades (2019-2021).

-Docente sobre igualdade de xénero en másteres universitarios.

 

Recibiu varios premios de investigación e é autor de diversas monografías relacionadas coa igualdade. Autor e/ou coautor de varias obras literarias e colaborador habitual de medios escritos e dixitais con artigos de divulgación en materia de igualdade: Diario Córdoba – eldiario.es – The Huffington Post – Tribuna Feminista, – Blog Mujeres de EL PAÍS, – Diario Público, – Agenda Pública – Revista GQ.

Conferencia:  Educación, feminismo e masculinidades.

 

Nesta conferencia abordarase como a educación debería incorporar a perspectiva feminista, o cal supón ir máis aló da mera coeducación; habería que desenvolver programas específicos de intervención coa mocidade. O obxectivo non sería outro que dar resposta paritaria ao modelo educativo que marca o artigo 27.2 da Constitución Española e vinculalo co reto de como redefinimos as condicións da vida en común.

Almudena González

 

Profesora Superior de Violoncelo e Música de Cámara polo Conservatorio Superior de Tenerife, ampliou os seus estudos en Barcelona e Ámsterdam. Posteriormente realizou un Máster Degree of Music especialidade de Violoncelo en Bruxelas e un Máster en Xestión Cultural pola Universidade de Alcalá de Henares. É doutora e Premio Extraordinario de Doutoramento 2016 pola Universidade da Lagoa. Actualmente realiza un post doutoramento na Universidade de Madeira sobre música e audiovisual ao mesmo tempo que continúa traballando na súa liña de investigación sobre a conexión e interrelación da música co cerebro. Analiza os estilos musicais, a interpretación musical e as súas implicacións en campos do coñecemento como a pedagoxía musical con modernas técnicas de análises como investigadora externa da ULL no Laboratorio de Neuroquímica e Neuroimaxe. É autora de artigos de investigación en revistas internacionais con índice de impacto e participa de forma habitual en congresos nacionais e internacionais sobre música e cerebro. Ademais, é profesora do Conservatorio Superior de Música de Canarias e leva a cabo actividade no campo da interpretación musical e a divulgación científica.

Conferencia: Educar a través da emoción musical: beneficios desde a perspectiva neurocientífica.

 

A música é unha arte capaz de provocarnos diferentes emocións e no contexto educativo son importantes as súas implicacións e beneficios. Os estudos de neurociencia analizaron estas cuestións en profundidade e esta conferencia ten como obxectivo esclarecer os alicerces da emoción musical na educación. Para iso, a conferenciante abordará a literatura científica coa música como eixo vertebrador, analizando os diferentes estilos musicais académicos e populares, calidades e aspectos relacionados coa emoción e cognición musical. Profundizará na interrelación dos coñecementos neurocientíficos cos  musicais, xa que a unión entre estes dous campos do coñecemento proxecta novos camiños posibles tanto dentro da aula como no ámbito familiar.

Marta Peirano

 

É xornalista e investigadora. O seu traballo céntrase na intersección da tecnoloxía, a cultura e a política. Foi fundadora do periódico ADN, da revista Campobase e dos proxectos Copyfight, Cryptoparty Berlin e Hack Hackers Berlin. O seu blog persoal, La Petite Claudine, foi un dos dez máis lidos en español. Volveu a España en 2015 para traballar en eldiario.es, un diario nacional de perfil político onde foi xefa de Cultura e Tecnoloxía e, nos dous últimos anos, adxunta á dirección.

Escribiu libros sobre autómatas, sistemas de notación para máquinas e formatos de produción colectiva. En 2015 publicou ‘O pequeno libro vermello do activista na rede’, un recurso imprescindible para xornalistas e o primeiro libro prologado por Edward Snowden. En 2019 publicou “El enemigo conoce el sistema”, un ensaio sobre o capitalismo de vixilancia onde conecta a nosa adición ao móbil coa industria de extracción de datos e o seu papel como ferramenta de control e manipulación de masas. “El enemigo conoce el sistema” esgotouse nas primeiras 24 horas e estase a preparar a súa novena edición. En 2019 foi elixido polo New York Times como un dos 10 mellores libros publicados en castelán.

Colabora habitualmente coa Sexta e escribe en numerosos medios, incluíndo O País, eldiario.es e a revista Muy Interesante, onde mantén unha columna desde hai máis dunha década. Conduce unha sección semanal sobre tecnopolítica nas mañás de Radio Nacional de España e aparece frecuentemente como experta en informativos e documentais sobre desinformación, seguridade, cultura dixital e xeopolítica. A súa famosa charla TED, titulada “Por qué me vigilan si no soy nadie”, está a piques de alcanzar o tres millóns de visitas.

Fóra dos medios, Marta Peirano é membro do Consello Asesor da Bienal do Pensamento de Barcelona e do grupo de traballo para a ciberdefensa do Centro Superior de Estudos da Defensa Nacional (CESEDEN), o principal centro docente militar conxunto das Forzas Armadas Españolas.

CONFERENCIA:  Como combater a desinformación con campañas de inoculación efectivas.

 

Las Redes Sociales se han convertido en el vehículo de transmisión perfecta de la desinformación. No es sólo un problema técnico, que se pueda resolver con algoritmos e Inteligencia Artificial. ¿Qué herramientas tenemos para combatirla? 

Alberto Soler

 

Está casado e ten tres fillos. É licenciado en psicoloxía e ten un Máster en Psicoloxía Clínica e da Saúde, é Especialista Europeo en Psicoterapia (EuroPsy) e está homologado como Psicólogo Xeral Sanitario. Conta con máis de 12 anos de experiencia en psicoterapia e colaborou en varios espazos de radio, televisión e prensa. É a cara visible do videoblog de divulgación Pílulas de Psicoloxía, que conta con máis de 240.000 persoas seguidoras e miles de reproducións diarias tan só en YouTube. Na actualidade, compaxina a dirección do seu centro privado de psicoloxía para persoas adultas e infancia, con charlas e conferencias sobre educación e crianza. É colaborador do programa Ser Saludable na Cadea Ser, do proxecto Xestionando Fillos, e profesor na Escola Bitácoras. Autor, xunto a Concepción Roger, de “Niños sin etiquetas” (Paidós, 2020) e “Hijos y padres felices” (Kailas, 2017).

CONFERENCIA: Normas, límites, premios e castigos.

 

A maioría estamos de acordo en que queremos educar aos nosos fillos e fillas con grandes doses de amor, agarimo e respecto. Pero sempre hai situacións nas que é necesario establecer algúns límites que os protexan ou para ensinarlles cal é a forma axeitada de comportarse. Entón é cando a moitas familias e docentes asáltanlles as dúbidas: de verdade fan falta as normas e os límites?, cales?, a partir de que idade?, como podemos establecelos de forma clara e respectuosa coas súas emocións? .

E todo isto lévanos aos premios e os castigos. Xa sabemos, porque o falamos moitas veces, que non son nin a única nin a mellor ferramenta para educar a fillos, fillas ou alumnado pero, si non premiamos nin castigamos, que facemos cando superan eses límites ou incumpren as normas que puxemos?